تفاوت کانتینر و کانکس

تفاوت کانتینر و کانکس در چیست؟

تفاوت کانتینر و کانکس در چیست؟

جعبه کانکس و کانتینرهای حمل و نقل چه تفاوتی دارند؟

این سوال را در مورد اصطلاحات مناسب اغلب از ما می پرسند. جعبه کانکس و کانتینر حمل و نقل دو محصول کاملاً متفاوت از هم می باشند. که هر کدام ویژگی ها و کابردهای خاص خود را دارند. در بسیاری از موارد این دو با هم اشتباه گرفته می شوند. و تصور بر این است که کاربرد یکسانی دارند.

در این مقاله قصد داریم به تفاوت های بین کانکس ها و کانتینرها بپردازیم. در ادامه مطلب با همراه باشید.

 

کانتینر

تجارت جعبه های کانتینر در طول سال های مختلف نام های مختلفی برای محصولات خود پیدا کرده است. بیشتر این نام ها از نظر مشتری متوسط ​​شما به حق مترادف یکدیگر شده اند.

تمام کانتینرهای حمل و نقل جعبه های بزرگ و مقاوم در برابر آب و هوایی هستند. که برای ذخیره و حمل بار در دریاها استفاده می شوند. اما با گذشت زمان کانتینرهای حمل و نقل نام های مختلفی اتخاذ کرده اند.

کانتینر حمل و نقل

از آنجا که مدت هاست از جعبه های کانتینر برای حمل کالا به سراسر جهان از طریق اقیانوس ها استفاده می شود، اصطلاحات منطقه ای نیز مورد استفاده قرار گرفته است. مانند قوطی دریا.  جعبه های کانتینرعمدتا در خارج از کشور، به ویژه در چین تولید می شوند. سپس این سازه ها روی هم چیده شده و از طریق باری های پر از محصولات وارداتی كه مقصد ایالات متحده و سایر بنادر جهان است حمل می شوند.

کانتینرهای حمل و نقل جعبه هایی با اندازه استاندارد هستند. که برای ذخیره و حمل کالا از یک مکان به مکان دیگر از طریق کشتی باری استفاده می شوند.

بیشتر کانتینرهای حمل و نقل از فولاد کورتن ساخته شده اند. کورتن یک فولاد موجدار با کیفیت بالاست که به آرامی دچار خوردگی می شود. و این ماده را به ایده آل ترین ماده برای زنده ماندن در برابر هوای شدید در دریا تبدیل می کند.

جعبه های حمل و نقل در اندازه های استاندارد مختلفی وجود دارد. در این بین جعبه های 20 فوت و 40 فوت بیشترین استفاده را دارند. ساختار موج دار این جعبه ها باعث افزایش یکپارچگی ساختاری جعبه می شود.

لوازم جانبی کانتینر حمل و نقل برای سفارشی کردن ذخیره سازی و افزایش امنیت برای ذخیره کالاهای با ارزش در دسترس است.

کانتینر باری

کانتینر باری نام دیگر کانتینر حمل و نقل است. این اصطلاح از استفاده از کانتینرهای حمل و نقل برای حمل بار از طریق دریاها ناشی می شود.

کانتینر ذخیره سازی

کانتینرهای حمل و نقل برای ذخیره کالاها در هنگام حمل و نقل ساخته می شوند. بنابراین طبیعی است که از جعبه های حمل و نقل به عنوان جعبه های ذخیره سازی نیز یاد می شود. با این حال، جعبه های ذخیره سازی در اندازه های مختلف و از مواد مختلف ساخته شده است.

به عنوان مثال، جعبه های حمل و نقل ساخته شده از آلومینیوم سبک برای حمل بار در دریا مناسب نیستند، اما به طور گسترده ای برای ذخیره انواع کالاهای تجاری و شخصی استفاده می شوند.

 

تفاوت کانتینر و کانکس

 

کانکس

Conex Box یا Connex Box؟

از نظر فنی هر دو درست هستند اما Container Storage ترجیح می دهد از کانکس فقط با یک ‘n’ استفاده کند. زیرا ریشه اصلی در آن کلمه وجود دارد.

منشا جعبه های کانکس به دهه 1950 برمی گردد. اپراتورهای حمل و نقل تجاری و ارتش ایالات متحده باید راهی برای حمل و نقل موثر کالاها به خارج از کشور و در سراسر کشور و در عین حال ایمن نگه دارند.

روش تدارکاتی که از این موارد استفاده می شود، Container Express نام داشت و به اختصار ConEx نامگذاری شد. این کلمه اختصاری به صورت جهانی استفاده می شود و از آن زمان به بعد به کانکس مخفف شده است.

جعبه های کانکس به واحدهای مدولار تبدیل شده اند که می توانند برای ذخیره بار، استفاده های تفریحی در یک مکان و یا به صورت کارآمد برای مارکت های بین راهی مناسب باشند.

در حقیقت جعبه های کانکس سازه های پیش ساخته ای هستند که برای کاربردهای گوناگونی طراحی شده اند. بنابراین ابعاد و امکاناتی که برای کانکس ها طراحی می شود به کاربردی که ما برای آنها در نظر گرفته ایم بستگی دارد. همچنین کانکس ها را با مواد اولیه ی گوناگونی تولید می کنند.

کانکس سازی مهاجر محصولات با کیفیتی را متناسب با سلیقه و با توجه به استفاده ی شخصی شما ارائه می دهد. شما می توانید کانکس مورد نظرتان را با قیمت مناسب از فروش کانکس در اصفهان تهیه کنید.

تفاوت کانتینر و کانکس

 

تفاوت کانتینر و کانکس

با توجه به اطلاعاتی که در رابطه با ویژگی ها و کابرد های کانکس و کانتینر کسب کردید احتمالا تفاوت آنها را متوجه شده اید.

  1. کانکس برای استفاده های فردی و گروهی افراد به عنوان یک مکان تجاری، اداری یا مسکونی مناسب می باشد. در صورتی که از کانتینر برای ذخیره سازی و حمل و نقل انواع بارها استفاده می شود.
  2. کانکس با براساس کاربردی که برای آن در نظر گرفته شده، ابعاد و امکانات متفاوتی را شامل می شود. در حالی که کانتینر به طور کلی در دو سایز 20 فوت و 40 فوت طراحی می شود.
  3. بدنه خارجی کانکس از انواع مختلفی متریال و ساخته شده و با پوشش عایق مناسبی پوشیده می شود. و بدنه داخلی آن نیز دارای دیوار پوش است که به فضای داخلی کانکس جلوه ی خوبی می بخشد. در حالی که بدنه داخلی و خارجی کانتینر تنها با یک لایه فولادی کورتن پوشیده شده است.
  4. کانکس به دلیل استفاده های شخصی انسان دارای امکاناتی مانند درب و پنجره، سرویس های گرمایش و سرمایش و سیستم برق، آب و گاز، سرویس بهداشتی، آشپز خانه، اتاق استراحت می باشد. در صورتی که کانتینر فاقد این امکانات است.
  5. کانکس به واسطه ی داشتن امکانات ویژه از جمله نورپزدازی و رنگ های زیبا و آراسته برای استفاده در فضای شهری مناسب است. اما کانتینر فقط برای حمل بارها مناسب است.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *